• Napsali o nás

Internetové B2C tržiště navštíví měsíčně 20 000 unikátních IP adres – úspory jednotlivců dosahují 40 procent nákladů

17.2.2010

PRAHA, 17. února 2010 – Opět se potvrzuje, že ekonomická krize hraje do karet nákupům přes internet, při nichž je možné dosáhnout značné úspory nákladů. Internetové B2C tržiště společnosti ABC Českého Hospodářství, které je v provozu téměř dva roky, registruje meziroční nárůst poptávky ve výši 23 procent. Největší zájem je o materiály na stavbu, například o dřevo, trubky, tyče, plechy, obaly a plasty, dále pak o kuchyně a v neposlední řadě přímo o stavby na klíč.

 

„Jedná se především o materiál, předměty a služby, které mohou pro koncového zákazníka znamenat největší úsporu peněz – obvykle jde o 40procentní úsporu nákladů. V případě vybavení domu nebo bytu nebo nákupu různých jednotlivých materiálů může jít o úsporu třetiny nákladů. Za poslední rok registrujeme 20 tisíc unikátních návštěv měsíčně – tedy přijde-li poptávající na tržiště dvakrát, počítá se jen jednou. Samozřejmě je návštěvnost větší v průběhu pracovního týdne než třeba v pátek a o víkendu,“ řekl Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

 

Poptávka B2C uživatelů je rozeslána všem zaregistrovaným firmám z oboru. Členové ABC Českého Hospodářství mají okamžitý přístup k poptávkám, ostatní registrovaní uživatelé až po 21 dnech, pokud je poptávka stále platná. Jedinou podmínkou zadávání poptávek zůstává, že objem transakce musí mít hodnotu minimálně 10 tisíc korun nebo 350 eur. Zákazník musí vyplnit kontaktní údaje a souhlasit s podmínkami zveřejnění poptávky.

 

Zájemce jen vyplní poptávkový formulář a vypíše své vlastní výběrové řízení. Formulář se zveřejní na stránkách tržiště a zároveň jsou jím osloveni i vhodní dodavatelé. Určit minimální cenu také v měně Evropské měnové unie bylo nezbytné i pro B2C tržiště. V tuto chvíli jsou nejčastěji využívanými lokalitami též pro tradiční obchodování se zahraničím právě země Evropské unie, a to i ze strany soukromých osob.

 

Zadání poptávky je velice jednoduché a zdarma. Firma nebo podnikatel mohou zadání poptávky spojit s registrací do systému a následně například i s prezentací firmy na portálu. Kontaktní údaje z poptávky jsou samozřejmě dostupné okamžitě našim klientům, ale v případě, že není poptávka uspokojena jimi, dostane se ke všem uživatelům, nebo se ji dokonce pokusíme uspokojit předáním konkrétním firmám, které se daným oborem zabývají,“ upřesnil Dukič.

 

Počet poptávajících se aktuálně vyšplhal na pět set uživatelů denně. Podle odborníků se dají pro firmy i domácí kutily nakoupit veškeré potřebné komodity – počínaje okny, dveřmi, střechami, stavebním materiálem, krby či schody až po veškeré stavební práce.

 

„Stačí pouze vložit poptávku po konkrétním zboží nebo službě. Jakmile se poptávka rozešle – denně rozesíláme 29 tisíc e-mailů s poptávkami více než 31 tisícům aktivních uživatelů –, začnou se zadavateli hrnout nabídky. Zbývá už jen vybrat si tu nejvýhodnější. Prakticky jen zákazníkům radíme zadat do poptávky žádost o specifikaci i dalších relevantních ukazatelů pro rozhodnutí,“ uzavřel Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.