• Napsali o nás

ABC: Firmy začaly nakupovat klientské dárky – úspora při nákupu přes tržiště dosahuje 20 procent

19.11.2009

PRAHA, 19. listopadu 2009 – Vánoční svátky se blíží a i v době hospodářské krize a masivních úspor nákladů se většina českých firem začíná zajímat o dárky pro své zaměstnance a klienty. Velký zájem o výběr cenově zajímavého dodavatele registruje největší a nejstarší tuzemské internetové B2B tržiště v posledních dnech právě v této oblasti. Poptávka po nákupu vánočních dárků přes internet stoupla oproti stejnému období loňského roku o patnáct procent.

 

„Největší zájem registrujeme především ve sféře reklamy a tisku. V databázi máme zhruba 2800 nabízejících tento druh zboží a služeb – z toho 930 jen reklamních agentur poskytujících kompletní servis. Aktuálně registrujeme kolem sta poptávajících, ale rozhodně významnější počet přímo reaguje na nabídky. Podle našich kvalifikovaných odhadů jde zhruba o tisícovku přímých reakcí. Poptávek v tomto segmentu každý den přibude zhruba deset,“ řekl Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.

 

Internetové B2B tržiště ABC Českého Hospodářství podle posledního zákaznického průzkumu zjistilo, že jeho uživatelé jednak díky tržišti zvýšili tržby v průměru o deset procent, jednak získávají okamžité reakce na svou poptávku. Výhoda tržiště je totiž mimo jiné právě v možnostech jednoduchého a nenákladného vypsání výběrového řízení. Zviditelnění nabídek i poptávek se pak děje naprosto automaticky. Dvaatřicet procent zákazníků našlo vhodnější dodavatele, než byli jejich původní, informace o novinkách se k obchodním partnerům dostala rychleji než tradiční formou.

 

„Díky ekonomické krizi stoupl zájem o tržiště meziročně o 25 procent. Je to logické: úspora nákladů, která je v průměru třetinová, hraje v posledních zhruba 18 měsících prim. Nárůst poptávky po službách reklamních agentur a společností realizujících potisky a podobné záležitosti od jednotlivých drobností až po plný servis služeb je ovšem i pro nás překvapující. Marketingové aktivity totiž byly podle našich analýz u většiny firem v letošním roce výrazně okleštěny,“ připustil Dukič.

 

Velký zájem o obchodování na tržišti byl rovněž důvodem expanze na Slovensko a připravované expanze do Polska a Německa. Všechny tři země zůstávají pro české obchodníky velice lukrativním trhem – mezi příčinami hrají podstatnou roli minimální jazyková bariéra, krátká přepravní vzdálenost a totožná podnikatelská kultura. Zároveň je obzvlášť pro slovenské a polské klienty zajímavé kontaktovat nové obchodní partnery z České republiky.

 

Obsluha tržiště je navíc velice jednoduchá. „Stačí pouze vložit poptávku po konkrétním zboží nebo službě. Jakmile se poptávka rozešle – denně rozesíláme 33 tisíc e-mailů s poptávkami více než 47 tisícům aktivních uživatelů –, začnou se zadavateli hrnout nabídky. Zbývá už jen vybrat si tu nejvýhodnější. Prakticky jen zákazníkům radíme zadat do poptávky žádost o specifikaci i dalších relevantních ukazatelů pro rozhodnutí,“ uzavřel Predrag Dukič, spolumajitel internetového B2B tržiště ABC Českého Hospodářství.